Narada służbowa – konieczność czy strata czasu?

Narada służbowa

Jesteś szefem i twoim zdaniem częste i długotrwałe meetingi to nieodzowna część twojej pracy?

Nic bardziej mylnego!

Zgodnie z badaniami ponad 70% pracowników uważa zebrania służbowe za stratę czasu, która kompletnie nic nie poprawia w ich codziennej pracy.

Jak więc sprawdzić, czy narada jest naprawdę konieczna, by nie pogłębiać niepotrzebnie frustracji pracowników ze zmarnowanego czasu?

Pomoże w tym odpowiedź na 3 pytania:

  • Pytanie numer 1: Czy jesteś gotowy na to aby wyrzucić wyniki pracy swojej i swojego zespołu do kosza?

Czy jesteś pewny, że nagle podczas narady ktoś wpadnie na nowy, genialny pomysł, który zrewolucjonizuje dotychczasową pracę? Jeśli tak, zwołaj naradę! Jeśli natomiast przynajmniej raz chcesz wraz z zespołem ukończyć długookresowy projekt, natychmiast usuń słowo „narada” ze swojego słownika!

  • Pytanie numer 2: Czy chcesz pokazać jaki jesteś „ważny”?

Jeśli właśnie zostałeś szefem i chcesz pokazać jak bardzo ważną osobistością teraz jesteś, nawet niech ci nie przejdzie przez myśl rozwiązywanie problemów przy kawie, zapomnij również, że odwołujesz niektóre narady. W każdej „prawidłowej” korporacji obowiązuje zasada: Im większy menedżer, tym więcej narad zwołuje 😊.

Jeśli natomiast chcesz pokazać, że przynajmniej Ty jesteś normalny, to pozwól ludziom robić to, za co im płacisz – czyli PRACOWAĆ, a nie ciągle się naradzać!

  • Pytanie numer 3: Masz problem z odkładaniem realizacji zadań na inny termin – czyli prokrastynacją? Zwołaj zebranie!

Prokrastynacja to inaczej odkładanie ważnych zadań na później na rzecz tych przyjemniejszych, ale mniej istotnych.  Jeśli więc nadal nie zrealizowałeś ważnych zadań – zwołaj naradę! Przynajmniej będziesz udawał, że myślisz o pracy i zależy ci na opinii innych. Przecież nikt się nie dowie, że w swoim biurze przeglądasz tylko Facebooka  i pijesz kawę. A nawet jeśli ktoś się dowie – zawsze możesz powiedzieć, że szukasz tam inspiracji do pracy lub po prostu potrzebujesz krótkiej przerwy – przecież każdemu się należy…

Natomiast jeśli rzeczywiście chcesz być prawdziwym szefem – zapisz się na kurs Motywacja zespołu i raz na zawsze przestań odkładać na później ważne obowiązki.

Tak więc pamiętaj! Zebrania i narady zwołuj tylko wtedy kiedy są niezbędne, ważne i rzeczywiście przynoszące efekty!

4 września 2020
© Centrum szkoleń MG-edu. Wszelkie prawa zastrzeżone.

X