Profesjonalna sekretarka

Profesjonalna sekretarka – czyli kto?

Sekretariat jako stanowisko pracy, występuje niemal w każdej firmie. Jest on jednostką organizacyjną, działem, specjalną komórką, powołaną do obsługi dyrektora, prezesa czy też innej osoby pełniącej funkcję kierowniczą. Zakres działania sekretariatu, to przede wszystkim realizacja poleceń przełożonego oraz wykonywanie wielu czynności techniczno-biurowych.
Sekretariat jest wizytówką firmy, punktem, który jeśli dobrze działa usprawnia pracę całej firmy.
Sekretarka, coraz częściej nazywana „asystentką” dyrektora, prezesa, kierownika, jest w dzisiejszych czasach zawodem bardzo poszukiwanym. Trudno wyobrazić sobie sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo bez asystentki. Każdy manager, prezes i dyrektor powinien o tym pamiętać. Prezes, dyrektor czy kierownik nie jest w stanie sprawnie wykonywać swoich czynności bez pomocy asystentki, ponieważ te dwa stanowiska są ze sobą ściśle związane.

Sekretarka jest pracownikiem, który pomaga swojemu przełożonemu lub przełożonej w sprawach administracyjnych, korespondencji, sporządzaniu notatek, umawianiu spotkań, opiece nad gośćmi. Pośredniczy ona w kontaktach między szefem i personelem oraz między szefem i interesantami. Pilnuje terminowości w załatwianiu spraw. Przygotowuje dla przełożonego potrzebne mu materiały i dokumenty. Do jej obowiązków należy także nadzorowanie – zgodnie z ustalonym harmonogramem – przebiegu dnia pracy.

Oczywiście zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie w danym zakładzie, gdyż inne obowiązki będzie miała sekretarka w szkole, a inne w międzynarodowej firmie. Jednak każda profesjonalna sekretarka, aby sprostać swoim obowiązkom musi posiadać odpowiednie umiejętności i kompetencje, które nabywa się w trakcie nauki formalnej oraz kursów i szkoleń. W ofercie naszego centrum znajduje się kilka kursów i szkoleń online, które pomogą zdobyć nową wiedzę i zwiększą kompetencje jako sekretarki. Zapraszamy

© Centrum szkoleń MG-edu. Wszelkie prawa zastrzeżone.

X