Przedstawiciel handlowy czy doradca klienta? Nowe pojmowanie pracy handlowców

Przedstawiciel handlowy czy doradca klienta?

Nowe pojmowanie pracy handlowców

Coraz częściej w firmach obserwujemy trend, zgodny z globalnym rozwojem rynków handlowych, iż skuteczna sprzedaż to nie jednorazowy akt.

Z prawdziwą skuteczną sprzedażą mamy do czynienia wtedy, gdy nasza oferta jest w stanie klienta na tyle zadowolić, aby po nasz towar lub usługę wracał wiele razy.

Długofalowa polityka sprzedażowa firmy, bazująca na zadowoleniu klienta, wymaga od przedstawicieli handlowych wcielenia się w nową rolę – opiekuna lub doradcy klienta

Skuteczna sprzedaż –długofalowe działania

Definiując na nowo role przedstawiciela handlowego, musimy pamiętać, że nie możemy patrzeń na ten zawód jako na akwizytora!

Największe firmy na świecie opierają swój sukces nie na sprzedaży usług jak największej liczbie klientów, a na sprzedaży jak największej ilości towaru obecnym klientom.

Jeszcze 10 -15 lat temu praca przedstawiciela handlowego w 75% – 80% opierała się na wyszukiwaniu nowych klientów, a tylko ok 10% czasu poświęcano na obsługę obecnych.

Dzisiaj doświadczeni handlowcy – doradcy klienta ok. 60% czasu poświęcają na obsługę stałych klientów, a tylko 20 do 30% na pozyskiwanie nowych.

Trend ten pokazuje jak ważna jest rola przedstawiciela handlowego w długofalowym procesie skutecznej sprzedaży. To na jego barkach spoczywa rozwiązywanie bieżących problemów a także takie rozpoznawanie i pobudzanie potrzeb, aby móc oferować uszyte na miarę produkty lub usługi.

Specjaliści podkreślają, że jedynie osoba dobrze przygotowana do pracy w charakterze przedstawiciela handlowego jest w stanie prowadzić skuteczny proces sprzedaży. Warto więc się do takiej pracy przygotować, poszerzając swoją wiedzę i kompetencje.

Dogłębną wiedzę w tej dziedzinie oferuje np. kurs Skuteczna sprzedaż – jak być dobrym przedstawicielem handlowym.

© Centrum szkoleń MG-edu. Wszelkie prawa zastrzeżone.

X