Specjalista marketingu to zawód z przyszłością, ponieważ marketing jest dziedziną która będzie istniała zawsze.
Marketing to dziedzina nauk ekonomicznych o charakterze interdyscyplinarnym, korzystająca z dorobku różnych nauk, a przede wszystkim ekonomii, ekonometrii, cybernetyki, socjologii, psychologii. Na przełomie lat i zmian jakie następowały w gospodarkach świata ulegał on wielu zmianom. Dziś dąży się do rozwoju marketingu jako dziedziny wiedzy.
Specjalista marketingu – charakterystyka zawodu
Specjalista marketingu zajmuje się planowaniem, realizacją oraz kontrolą działań marketingowych w firmie. Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należy wykonywanie zadań związanych między innymi z:
- prowadzaniem analiz i badań rynkowych
- gromadzeniem informacji marketingowej
- planowaniem i wdrażaniem metod promocji i sprzedaży
- analizą danych marketingowych,
- badaniem i oceną szans rynkowych związanych ze sprzedażą,
Wymagania stawiane kandydatom do pracy
- Specjalista ds. marketingu powinien posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej o kierunku marketing, zarządzanie lub ekonomia.
- Powinien posiadać znajomość zagadnień z zakresu marketingu, reklamy oraz PR, znać język obcy (minimum angielski) oraz techniki sprzedaży i negocjacji. Bardzo ważne jest stałe uzupełnainie wiedzyz tych dziedzin na różnego rodzaju kursach i szkoleniach
- Osoba planująca pracę w tym zawodzie musi bardzo dobrze posługiwać się komputerem – pakiet MS Office (Word, Excel) oraz umiejętność wyszukiwania informacji. Większość pracodawców wymaga również posiadania prawa jazdy.
Kompetencje miękkie
Specjalista ds. marketingu powinien posiadać umiejętności takie jak:
- bardzo dobra organizacja pracy własnej
- konsekwencja w osiąganiu celów
- kreatywność i samodzielność w działaniu
- umiejętności analityczne
- umiejętności pisania tekstów marketingowych i promocyjnych
- umiejętność badania i analizy rynku
- duża odporność emocjonalna
- umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu