Specjalista marketingu to zawód z przyszłością

Specjalista marketingu to zawód z przyszłością, ponieważ marketing jest dziedziną która będzie istniała zawsze.

Marketing to dziedzina nauk ekonomicznych o charakterze interdyscyplinarnym, korzystająca z dorobku różnych nauk, a przede wszystkim ekonomii, ekonometrii, cybernetyki, socjologii, psychologii. Na przełomie lat i zmian jakie następowały w gospodarkach świata ulegał on wielu zmianom. Dziś dąży się do rozwoju marketingu jako dziedziny wiedzy.

Specjalista marketingu – charakterystyka zawodu

Specjalista marketingu zajmuje się planowaniem, realizacją oraz kontrolą działań marketingowych w firmie. Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należy wykonywanie zadań związanych między innymi z:

  • prowadzaniem analiz i badań rynkowych
  • gromadzeniem informacji marketingowej
  • planowaniem i wdrażaniem metod promocji i sprzedaży
  • analizą danych marketingowych,
  • badaniem i oceną szans rynkowych związanych ze sprzedażą,

Wymagania stawiane kandydatom do pracy

  • Specjalista ds. marketingu powinien posiadać wyższe wykształcenie, najlepiej o kierunku marketing, zarządzanie lub ekonomia.
  • Powinien posiadać znajomość zagadnień z zakresu marketingu, reklamy oraz PR, znać język obcy (minimum angielski) oraz techniki sprzedaży i negocjacji. Bardzo ważne jest stałe uzupełnainie wiedzyz tych dziedzin na różnego rodzaju kursach i szkoleniach
  • Osoba planująca pracę w tym zawodzie musi bardzo dobrze posługiwać się komputerem – pakiet MS Office (Word, Excel) oraz umiejętność wyszukiwania informacji. Większość pracodawców wymaga również posiadania prawa jazdy.

Kompetencje miękkie

Specjalista ds. marketingu powinien posiadać umiejętności takie jak:

  • bardzo dobra organizacja pracy własnej
  • konsekwencja w osiąganiu celów
  • kreatywność i samodzielność w działaniu
  • umiejętności analityczne
  • umiejętności pisania tekstów marketingowych i promocyjnych
  • umiejętność badania i analizy rynku
  • duża odporność emocjonalna
  • umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu

 

7 września 2018
© Centrum szkoleń MG-edu. Wszelkie prawa zastrzeżone.

X