Pozytywny wizerunek firmy – jak o niego zadbać?

Pozytywny wizerunek firmy

Jak zadbać o pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów i kontrahentów?

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy w dobie szerzącej się na rynku konkurencji to podstawa sukcesu każdej firmy. Przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na jego zaniedbanie, dlatego tak ważne są wszelkie działania marketingowe. Aby utrzymać dobrą pozycję na rynku, trzeba włożyć w te działania ogromny wysiłek i to nie tylko ze strony działu marketingu czy PR, ale całego przedsiębiorstwa, mając na uwadze zarówno kwestie promocyjne jak i budowanie zaufania klientów czy lojalność pracowników.

Co określamy mianem wizerunku firmy?

Na pozytywny wizerunek firmy składa się ogół wyobrażeń, odczuć i oczekiwań potencjalnych klientów firmy, czyli oferowanych usług czy produktów, zatrudnionych pracowników, jakości świadczonych usług w kontakcie z klientem oraz kultury organizacyjnej. Z uwagi na ogromną konkurencję i nasycenie rynku, o zyskanie przewagi konkurencyjnej nie jest łatwo. Dlatego tak ważne jest odpowiednie ukierunkowanie działań zewnętrznych i wewnętrznych przedsiębiorstwa, aby wypracować zamierzone efekty wizerunku firmy.

O czego zaczynamy?

Na początek najważniejsze jest ustalenie strategii zawierającej szczegółowe cele jakie chce osiągnąć firma oraz sposoby na jej realizację. Może zapytasz po co mi ustalanie misji i wizji firmy? Jeśli Twoje zadania są dobrze zaplanowane to łatwiej ustalić działania zmierzające do określonego celu. Nikt nie zdobywa wysokich szczytów wybierając się na niedzielny spacer.

Misja firmy określa to co Twoja firma może wnieść na rynek oraz jak będzie oddziaływać na życie klientów oraz pracowników. To w jaki sposób Ty będziesz myślał o sobie i swojej firmie będzie miało duży wpływ na to w jaki sposób będzie ona postrzegana przez Twoich klientów. Pomocne w ustaleniu celu działania firmy mogą być opinie klientów, pracowników oraz obserwacja konkurencji na tle, której pragniemy się wyróżnić.

Wybierz unikalną, łatwą do zapamiętania nazwę firmy

Pierwsze wrażenie ma ogromną siłę w kwestii pozostawienia trwałego śladu w pamięci klientów. Jeśli uda nam się je wywrzeć pozytywnie to już pierwszy krok dla łatwiejszego utrwalenia kontaktu z klientem. Ciekawa nazwa, prosta bać o Pozytywny wizerunek firmyw wymowie, przekazie, pisowni i brzmieniu powinna identyfikować się z prowadzoną przez nas działalnością, kształtując odczucia odbiorców, co pomoże stworzyć pozytywny wizerunek firmy.

Warto przed rozpoczęciem działalności poświęcić nieco więcej czasu na dopracowanie świetnej nazwy firmy, aby nie było potrzeby jej zmiany w trakcie działalności, pociągając za sobą dodatkowe koszty, czas i energię. Ujmując w skrócie tworząc nazwę trzeba zwrócić uwagę na to by była prosta i krótka, zapadała w pamięć, wyróżniała się na tle konkurencji, była łatwa w wymowie, nie zawierała skrótów, miała wolną domenę internetową oraz budziła pozytywne skojarzenia.

Daj się zapamiętać wizualnie

Aby marka stała się rozpoznawalna, w drugim etapie warto zadbać o identyfikację wizualną, która jeśli wywoła pozytywne skojarzenia będzie silnie oddziaływała na odbiór Twojej firmy przez klientów i konkurentów. Do elementów wizualnych firmy należy m.in. oznaczenie firmy poprzez LOGO, nazwę czy slogan, kolorystykę (użytą w oznaczeniach czy siedzibie), symbole dekoracyjne, ubiór czy identyfikatory pracowników, pieczątki firmowe, materiały marketingowe (gadżety, ulotki, wizytówki), strona internetowa itp.

Jak widać system identyfikacji wizualnej składa się z wielu elementów, które w zależności od tego co chce reprezentować przedsiębiorstwo mogą się zmieniać co do ilości i postaci.

Jeśli masz już doskonałą nazwę trzeba zadbać o stworzenie pasującego LOGO, którego opracowywanie warto zlecić profesjonalistom.

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie

W dobie szeroko rozwiniętej reklamy internetowej, w większości przypadków sukces firmy nie jest możliwy bez zaistnienia w tym wirtualnym świecie, to tam drzemie prawdziwy potencjał pozyskiwania klientów. Internet to aktualnie najbardziej dynamicznie rozwijające się narzędzie budowania świadomości i rozpoznawalności marki.

Aby uzyskać jak najlepsze efekty działań w Internecie, muszą one również być realizowane według ustalonej strategii marketingowej dopasowanej do prowadzonej działalności. Planując takie działania warto pamiętać o:
– określeniu przedmiotu działalności firmy
– ustaleniu profilu klienta docelowego
– zidentyfikowanie kanałów promocji online
– dobór odpowiednich narzędzi internetowych
– ustalenie niezbędnego na kampanię budżetu
– wybór odpowiednich słów kluczowych do promocji oraz treści reklamowych.

Jeśli tematyka działań marketingowych jest Ci obca warto skorzystać z oferowanych na rynku kursów online, które w prosto i zrozumiale przedstawiają podstawowe zasady i reguły marketingu

Podsumowując

Budując pozytywny wizerunek firmy – budujemy sympatię i zaufanie klientów. Bez tego nie osiągniemy sukcesu, dlatego warto nad nim popracować, aby dać się dostrzec klientowi. Taka inwestycja zawsze się zwraca.

© Centrum szkoleń MG-edu. Wszelkie prawa zastrzeżone.

X